رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور فرمودند: ««جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ قطعی و یک فریضه‌ فوری است و هر کسی که می‌تواند (باید اقدام کند)» و حالا عرض خواهم کرد که مسئولان در این زمینه بیشتر موظفند. من این را مکرر تکرار کرده‌ام. همین‌هایی که من الان گفتم (زمینه‌های اجتماعی، زمینه‌های فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های دیپلماسی و سیاسی، فعالیت‌های عمرانی؛ این همه کار عمرانی در کشور، هر کدام از این سرفصل‌ها می‌تواند یک عنوانی باشد برای فعالیت جهاد تبیین و نباید گذاشت که برخی از مشکلات بر روی این حماسه‌ها گرد و غبار بنشاند و آن‌ها را از چشم مردم پنهان کند. آن کار‌های مهم و پیشرفت‌های مهم، ساخت و ساز‌های مهم، فعالیت‌های ارزشمند در زمینه‌های گوناگون نبایستی فراموش بشود».

فریضه یعنی تکلیف، وظیفه، لازم و واجب است. یعنی مانند تکلیف ادای نماز، انجامش بر مکلف واجب است. «جهاد تبیین» یک فریضه است. یعنی تکلیف عینی بر همه افراد بوده و هر کس که هر میزان توانایی دارد باید در جهاد تبیین مشارکت کند و نسبت به تبیین و روایت انقلاب و دستاوردهای آن اقدام کند.

فریضه‌ قطعی: «یک فریضه‌ قطعی است، یعنی حتمی، مسلم، یقینی است و پرداختن بدان ضرورت دارد و تردیدی در آن نیست».

فریضه‌ فوری: «یعنی نباید زمان و فرصت را برای انجام تکلیف در این جهاد از دست بدهیم. موکول فریضه به زمان بعد کردن جایز نیست. ادای فریضه در وقتش مقبول است و قضای آن شاید دیگر مقبول نباشد».

موضوعات: سربازمهدی فاطمه  لینک ثابت



[پنجشنبه 1401-12-11] [ 08:15:00 ب.ظ ]